Az idei Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál legrangosabb díjával, az Arany Pálmával kitüntetett Egy zuhanás anatómiája november 30-tól látható országosan a mozikban.
Előzetes
Tartalom:
A világ legrangosabb filmfesztiváljának fődíját, a Cannes-i Arany Pálmát elnyerő lélektani krimiben Sandra (Sandra Hüller – Toni Erdmann) idillinek látszó élete kártyavárként omlik össze. A sikeres német írónő francia férjével és látássérült gyerekükkel élnek a francia Alpok egyik kis falujában. A férfi váratlan halála után nem egyértelmű, hogy baleset, öngyilkosság vagy gyilkosság történt. Sandra ezért a rendkívül megterhelő nyomozás és tárgyalás középpontjába kerül.
A már-már hitchcocki hagyományokat követő filmben az eseményeket végig a feleség szemszögéből követjük, miközben a néző számára is kérdéses az ártatlansága. Az Egy zuhanás anatómiája azonban sokkal több bűnügyi történetnél: Justine Triet rendezőt elsősorban a házasság, és alapvetően az emberi kapcsolatok legmélyebb rétegei érdeklik.
A Mozinet Nagylátószög egyik adásában az Egy zuhanás anatómiája kapcsán Kovács Gellért Filmszerész beszélgetett Csákvári Géza újságíróval arról, mitől lesz fesztiválsiker egy film. Mint a beszélgetésben Csákvári elmondja, „idén nagyon sok esélyes volt. Azok közül a kollégák közül, akikkel beszélgettem, senki sem tippelt az Egy zuhanás anatómiája Arany Pálma-díjára„. A beszélgetés részletesen kitér arra, milyen egy „tipikus” Arany Pálma-díjas film, és hogy Justine Triet alkotása végül miért is kaphatta meg a díjat.
Egy másik Mozinet Nagylátószög adásban Veiszer Alinda kérdezte Unoka Zsolt pszichológust és Betlen Anna nőjogi aktivistát a párkapcsolati dinamikáról, hatalmi viszonyokról és feladatmegosztásról egy modern kapcsolatban. Az adásban Betlen Anna elmondta, hogy az Egy zuhanás anatómiája számára meglepő volt, és eltért az itthoni tapasztalataitól: „a filmbéli párnak kiemelkedően egyenlőnek látszó kapcsolata volt, amiben persze nem voltak egyenlően elégedettek – de ilyen van, és a film ezt részletesen kibontja.” Unoka Zsolt a beszélgetés során a pár gyerekvállalására irányította a figyelmet: „a rendezőnőnek az volt a szándéka, hogy bemutassa, ezek a szülők mennyire elhanyagolóak, mennyire lefoglalják őket a saját kis dolgaik.”
A film adatlapja itt érhető el.